۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

ثروت محمد ر ضا شاه پهلوی


آنچه انگیزه نوشتن مقا له ائی تحت عنوان ثروت محمد ر ضا شاه است بی خبری و زود باوری عده ائی از ایرانیان در مورد ثروت شا هنشاه است . البته مسئله ثروت محمد رضا شاه پهلوی داستان تکراری شنیده شده است که هر از چندی برای ترور شخصیت محمد رضا شاه مطا لبی نا درست در رادیو و تلویزیون و روز نامه های ایرانی و یا خارجی منتشر می شود . مثلا روز نامه انگلیسی بنام ایونینگ استاندارد از قول احمد علی مسعود انصاری نوشت که شاه ایران ثروتی معادل 30 میلیارد پوند انگلیس دربانک های سوئیس دارد .
آقای سیروس شرفشاهی مد یر روز نامه صبح ایران چاپ لوس انجلس زود باور داستان مضحک احمد علی انصاری و روز نا مه انگلیسی ایونینگ استا ندارد را جدی گرفته و تحت عنوان یادداشت روز در صفحه دوم روز نامه خود در شماره 2497 چاپ کرد و برای اینکه خوانندگان بدون قید و شرط به چنین خبری اصالت بدهند اسم خودش را هم با حروف درشت در  بالای همان سر مقا له می نویسد( سیروس شرفشاهی) همان طور که قبلا گفته شد داستان ثروت محمد رضا شاه پهلوی تکراری است ولی رقم 30 میلیارد پوند انگلیسی که حدود 60 میلیارد دلار است تازگی دارد . آنچه در این خبر قابل توجه است و آقای سیروس شرفشاهی به آن توجه نکرده است گو ینده خبر است که احمد علی انصاری است . یعنی کسی که از طرفداران آخوند ها بوده و کاملا در حمایت رژیم اشغالگر جمهوری اسلا می قرار دارد و کتابی که بنام ( من و خاندان پهلوی ) بنام خودش چاپ کرده است تو سط  دو نفر از ما موران سر شناس رژیم اشغالگرجمهوری اسلا می آقای جلال سر فراز و احمد برقعی برای او نوشته اند . می دانیم رژیم اشغالگر جمهوری اسلا می در اوائل کار وعده داده بود اگر کسی خبری و یا ثروتی از شاه ایران معرفی کند سهم قابل توجهی از این مورد بدست خواهد آورد .
          در سال 1361 خورشیدی برابر با 1982 میلادی بهزاد نبوی بچه کمونیست که مقام وزیر مشاور و وزیر صنا یع سنگین در رژیم جمهوری اسلا می بود در یک مصاحبه مطبوعا تی مندرج در مجله صف ارتش بتاریخ آبانماه 1361 راجع به شایعه ثروت محمد رضا شاه صریحا گفت راجع به اموال و ثروت شاه مسئله این بود که چه به کنیم و چطوری آنها را بدست آوریم چون سند و مدرکی نداشتیم. ولی مامورینی از مافیا وسازمان های جاسوسی جهانی به بعضی ا ز مقامات جمهوری اسلامی مراجعه کرده بودند که آنها می دانند اموال و پولهای شاه در کجا ها وجود دارد و ما فعالانه دنبال میکردیم و می فهمیدیم که دروغ گفته بودند و می خواستند ما را سر کیسه کنند . در همین رابطه بهزاد نبوی می گوید اگر بیاد داشته باشید روزهای آخری که نوبری می خواست برود هیاهوی زیادی براه انداخته بود که جواهرات شهبانو فرح پهلوی را بانک سوئیس توقیف کرده است که دقیقا یک حرکت تبلیغاتی بود و در این رابطه کلی بدهکار هم شدیم و بدادگاه جریمه هم دادیم و معلوم شد جواهرات مال یک پیرزن ثروتمند است و مربوط به شهبانو فرح پهلوی نیست.
توجه شود رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی که تسلط بر اموال شاه را شرعا وظیفه خود می دانست چنین اعتراف صریحی را کرده است و این در حالی است که اگر رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی با ان امکانات زیادی که داشت صد در صد اطمینان به واهی بودن ثروت شاه  نداشت محال بود چنین مصاحبه ائی صورت گیرد . باری بگذریم از اعلاماتی که سران رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی از تحقیق وجستجو درباره ثروت وپول ودارائی شاه نمودند متوجه شدند با خرج بسیار این پرونده را مختومه کنند . افسوس و صد افسوس که دشمنان خاندان پهلوی در هر فرصت برای ترور شخصیت ان پادشاه ایران دوست و معصوم دست بردار نیستند .

حیرت در کجا است :
           حیرت در خبر روزنامه ایونینگ استاندارد انگلیسی نیست زیرا می دانیم دولتمردان جزیره اهریمنی ( انگلستان ) دشمنان قسم خورده رضا شاه و محمد رضا شاه وایران می باشند . حیرت از دروغ سازی احمد علی انصاری هم نیست بقول معروف او کسی نیست رقم و عددی نیست شخصیتی ندارد چهره شناخته شده است. حیرت از یک روزنامه یومیه فارسی لوس انجلس است  بنام صبح ایران که بدون بررسی و تحقیق وقدری فکر کردن داستان 30 میلیارد پوندی احمد علی انصاری را مانند خیلی از ایرانیان باور کرده است .
          آقای سیروس شرفشاهی مدیر روزنامه صبح ایران اگر قدری از شعور برخوردار بود و تجربه داشت در برخورد با این نقل قول احمد علی انصاری سه کار می توانست به کند .
کار اول :   همانند دیگر رسانه های ایرانی اعتنائی به خبر روزنامه انگلیسی نمی کرد زیرا که مستند خبر قول احمد علی انصاری ا ست که متهم به کلاه برداری است و در دادگاه نیویورک هم محکوم شده است .
کار دوم : خبر را می نوشت و با کمال شهامت و استواری به محکومیت و بی پایگی آن خبر روزنامه انگلیسی مطا لبی را می نوشت که این کار را هم نکرد .
کار سوم: همین کاری است که آقای سیروس شرفشاهی در روزنامه صبح ایران کرد یعنی اظهار نظر نسبت به ثروت شاه که دقیقا تائید نقل قول احمد علی انصاری و وجود ثروت 30 میلیارد پوندی محمد رضا شاه پهلوی شا هنشاه معصوم است .
معمولا روزنامه هائی که اعتباری دارند تا ماخذ خبر معتبر نباشد به درج خبر مبادرت نمی کنند . همچنین هستند نشریاتی که بسیار سطحی و بی ارزش هستند و خواننده زیادی ندارند تلاش می کنند راست و دروغ چیزی را بنویسند که عنوان سر مقاله و یا یاداشت روز داشته باشد و خواننده هائی پیدا کنند مانند آقای سیروس شرفشاهی مدیر روزنامه صبح ایران که می خواهد مطلبی برای روزنامه خود داشته باشد .
نکته مهم این تهمت و افترا اینستکه بسیاری نمی دانند 30 میلیارد پوند انگلیسی یعنی چه و بسیاری هم به این نکته توجه ندارند که چنین رقمی در حساب بانکی چیزی نیست که قابل استتار باشد و ازهمه مهمتر ما لیات بر ارث این ثروت رقمی نیست که دولت امریکا و یا دولت هر کشور دیگر از آن دست بردار باشد . لذا این مسائل و امثال آن برای آقای سیروس شرفشاهی مدیر روزنامه صبح ایران که حیات وشرط انتشار آن با چاپ آگهی و عوامفریبی است و آن روزنامه را میتوان بطور مجانی جلو در اکثر مغازه هائی که لوازم غذائی ایرانی دارند بدست آورد . توجه به این مسائل و ما خذ مهم نیست همان ارائه تیتر ثروت شاه و رقم بزرگ که هر چه بزرگترباشد برای فردی مانند سیروس شرفشاهی مهم است . مانند خبر 100 هزار زندانی سیاسی در زندانهای رژیم شاه و یا تهمت آتش زدن سینما رکس آبادان توسط ساواک  و امثال آنهااست نه اصا لت خبر
منشاء این شایعه سازی و تهمت ها کیست و کجاست:
بررسی تاریخی نشان می دهد که منشاء اتهام ثروت شا ه وتهمت های دیگر به رضا شاه بزرگ و محمد رضا شاه پهلوی دستگاه خبری و جاسوسی کشور فخیمه انگلستان است . بیاد داریم هنگام  خروج احمد  شاه از ایران همین جراید انگلستان ننوشتند احمد شاه جواهرات سلطنتی را با خود برده است . ولی هنگام ترک رضا شاه ایران ساز همین جراید انگلستان و دستگاه های خبری آن کشور مانند بی. بی. سی و عمال خود فروخته ایرانی آنها گفتند و نوشتند که رضا شاه جواهرات سلطنتی ایران را با خود برده است .و باز همین رادیو بی. بی .سی که متاسفانه اکثر ایرانی ها به آن معتاد میباشند و روزنامه های انگلیسی نوشتند و گفتند که شاه و ملکه تمام جواهرات سلطنتی را از ایران خارج کرده ا ند . بعد ها مسئو لین و مقامات بانک اعتراف کردند که جواهرات سلطنتی ایران دست نخورده در موزه سلطنتی بانک ملی ایران موجود است .
وقتی آمار ثروتمندان دنیا را بررسی کنیم ملاحظه میشود نام محمد رضا شاه وهیچ یک از خاندان پهلوی جزو ده هزار نفر اول نیست این بدین معناست که محمد رضا شاه پهلوی آن قدر ثروت و پول در خارج نداشته است که نامش در لیست 10 هزار نفر باشد .این است واقعیت افسوس و صد افسوس که ما همیشه آلت دست عده ائی خائن پشت به ملت کرده بوده ام . براستی که ما به شاه به میهن و به خود بد کردیم هر آنچه نمی باید کردیم.