۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۹, پنجشنبه

نگاهی  زود  گذر  به  تاریخ  انگلستان

در چند ماه اول سال 2011 میلادی چند رویداد در جهان اتفاق افتاد که افکار جهانی را بخود معطوف داشت. مانند یکشبه خواب نما شدن ملت های مصر- تونس- لیبی- یمن بحرین و سوریه برای دستیابی به آزادی. البته ایرانیان که 32 سال برای آزادی از چنگال رژیم اشغال   جمهوری اسلامی مبارزه می کنند و بهای بسیار سنگینی را داده اند  هنوز   نتوانسته اند به آزادی دست یابند  بحث دیگریست.
رویداد های دیگر جهان عبارتند از  در گذشت ناگهانی بیژن طراح ایرانی- ازدواج ویلیام  نوه ملکه انگلستان و کشته شدن اسامه  بن لادن است  که هر کدام از  رویداد ها بحث های   مفصل و منطقی را در بر دارد. لذا  ابتدا به ازدواج   ویلیام  ولیعهد  انگلستان می پردازم  با  این امید که در فرصت   های  آینده  رویداد  های  دیگر مورد   بحث  و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
از آنجا که  هیچ  موضوع  و مقاله ای  بدون ذکر  مقدمه کامل نخواهد بود  ابتدا مطالبی   بطور  بسیار  فشرده  و    مختصر در  مورد   شکل گیری  سیستم  حکومت در  بریتانیا   حضورتان  پیشکش  می شود  و   سپس  به  بیان  مطلب  اصلی  می   پردازم.
حدود هزار سال پیش مردم بریتانیا تقریباً نیمه  وحشی  بوده و از تمدن و نظام  اجتماعی بدور بودند ، و بوسیله  مردم  رم  که به آن جزیره  سفر می   نمودند  تمدن در  بریتانیا شروع می شود مانند خانه سازی- حمام- جاده سازی و  غیرو،  بطور کلی اهالی  بریتانیا سازمان اداری را از رومی  ها یاد  گرفته اند.  علاوه  بر رومی  ها  با رفتن  واکینگ  ها و  انگلو ساکسون  ها   مقداری از آداب  و  رسوم   خود  را  به  بریتانیا    برده اند.  ساکنان  اولی  بریتانیا آنها  که  قدری  شعور داشتند  زمین  هائی را  تصاحب  کردند که  به آ  نها   دوک می گفتند ، بعد  ها  دوک  ها     خود  را کینگ ( king ) نامیدند. آنهائی  که  در شمال  بودند  به کینگ  شمالی    یا  آنها که در جنوب  بودند  به کینگ جنوبی  و غیرو نامیده شدند.
اقوام  دیگری که به بریتانیا آمدند  نورمندی ( Normandy ) ها می  باشند که فرانسوی بودند. بعلت برتر طلبی که در ذات آدمی نهادینه  شده است دوک ها ویا کینگ (king  ) ها  برای دستیابی  به زمین های  بیشتر دائماً  با هم در جنگ  و ستیز   بودند که در نتیجه  شخصی بنام  ویلیام  تمام  رقبای خود را شکست داد و تمام بریتانیا را در اختیار خود در آورد که  بنام  ویلیام  فاتح ( Willum the conqueror) بنیان گذار زنجیره پادشاهی را در بریتانیا حدود هزار سال پیش تشکیل داد.
در تاریخ انگلستان می خوانیم در سال 1936 میلادی  بدنبال  مرگ جورج  پنجم پادشاه  انگلستان و آغاز  سلطنت فرزند ارشد او  بنام ادوارد  هشتم دربار انگلستان با یک  بحران بیسابقه  روبرو  می گردد ، زیرا ادوارد  هشتم برای ازدواج با یک زن بیوه پافشاری می کرد  ولی  دربار  انگلستان این  ازدواج  را دون شأن مقام  سلطنت  می دانست و  به  شدت با این  ازدوج  مخالفت  می کرد ، سرانجام  ادوارد  هشتم  با  استعفای خود در روز یازدهم دیسامبر 1936 به این  بحران  پایان  داد و  برادر کوچکتر  او  بنام  جورج  ششم  بر تخت  سلطنت جلوس کرد.در صفحات  دیگر تاریخ  انگلستان فاجعه ای وجود دارد که چنین نوشته  شده  است. چارلز  اول بعلت  عدم صلاحیت  و بی  توجهی به  امور و عدم شایستگی  ابتدا او را از سلطنت  خلع و   سپس  بوسیله گیوتین  گردن  زدند.
دولتمردان انگلستان  دریافتند  برای جلوگیری  از کشتی  هائی  که  برای   غارت و  خوشگذرانی  و  تجاوز  به  زنان و  دختران   انگلیسی  به آن   جزیره  حمله  میکردند  مانند  واکینگها   باید نیروی دریائی نیرومند داشته باشند بهمین دلیل با کوشش و تلاش  نیروی   دریائی   نیرومندی  درست کردند.  حال  نوبت  جزیره  نشینان  انگلستان است  که  مانند  دزدان  دریائی در تمام   آبهای  دنیا در حرکت  بودند  و  بسیاری از سر زمین  ها را  با  زور به  استعمار گرفتند و  اموال آنها را غارت کردند  و  هر زمان که  آن انسان  های در بند و گرفتار در صدد  استقلال بر  می آ مدند با  هزار  ترفند آنها  را  به   زانو در آوردند   مانند  هندوستان  و  ایران.  کم  نیستند کشور هائی که   توسط انگلستان همه چیز خود را از دست دادند وبه روز سیاه نشستند باز می توان ایران عزیز را نام برد.
باید  بدانیم اگر دولتمردان  انگلستان برای  مردم  انگلیس   خوب   و   سبب  سر فرازی آنهاست  برای کشور های  دیگر   بخصوص  ملت  ایران  بسیار    ننگین  و شرم  آور   و تنفر انگیزاند.
در تاریخ ملت ایران نام کشور انگلستان    با غارت- رذالت- پستی- جنایت- ترور میهن پرستان- خیانت بخصوص  اقدامات  غیر اخلاقی و  انسانی مانند توسعه  دین و خرافات-  رشوه- معتاد کردن مرد   با پخش  تریاک و  انواع  مواد  مخدر- فحشا و فساد همراه میباشد  و این جنایات را  در تمام  کشور  ها  که  یا  با  زو ر  و یا   با مکر و حیله اشغال  کرده اند  را  انجام   می دهند  و  به  همین  دلیل  باید آن  سر زمین  را  جزیره   اهریمنی  نامید و  به جرأت  میتوان  گفت  نود  در صد  از  آشوبها-   ترور ها- کودتا ها -   انقلابات- اختلافات  مذهبی  مانند شیعه  و  سنی  و یا هر نوع دیگرش  و تجزیه کشور  ها  بوسیله  دولتمردان  جزیره   اهریمنی طراحی شده  و  بوسیله خود و یا با  همکاری  سایر دولت ها  بخصوص  امریکا  انجام می دهند صد ها  نمونه می توان ارائه  داد. چرا راه دور  برویم  بهترین نمونه ایران میباشد.
گناه دو پادشاه پهلوی (  رضا شاه و محمد رضا شاه ) این بود که ایران را آباد و مترقی و قدرتمند ساخته بودند ، لذا برای دولتمردان انگلستان بخصوص الیزابت خانم دوم بسیار مشکل بود  ایران  ثروتمند در چنین قدرتی باشد که بتواند جشن های 2500 ساله پادشاهی خود را برگزار کند در حالی که به  استناد  تاریخ 500 1سال بعد  از پادشاهی در ایران ساکنان جزیره بریتانیا در حال نیمه  وحشی  زندگی   می کردند و  بنا  به گفته  افراد که تاریخ و موقعیت  انگلستان را مطالعه می کنند ، کاشفان  و   باستان  شناسان   وجب به وجب می گردنند تا شاید آثاری بدست آورند که بتوانند قدمت  تاریخی انگلستان را قدری دورتر نشان دهد .  
وقتی دربار انگلستان را مورد  بررسی قرار دهیم  یکی از فاسد ترین  مکان  ها می باشد که جنایت و خیانت از در و دیوار آن می بارد  سرنوشت  چارلز  اول را شرح  دادم به همین چارلز پدر ویلیام جوان تازه داماد شده نگاه کنید. پرنس چارلز در همان کلیسا که پسرش ویلیام سوگند زناشوئی خورد سوگند خورده بود که با همسرش دایانا  صادقانه و  صمیمانه  و بدور   از هرزگی  زندگی  کند. آیا  پرنس  چارلز  سوگندش  را  محترم   شمرد نه  دیدیم به دایانا خیانت کرد و با  زنی  روابط نا مشروع  داشت  و چوب  خیانت  پرنس چارلز را دایانا خورد نه تنها با آن وضع فجیع کشته  شد بلکه دو  فرزندش در کودکی  از مهر  و  محبت  و آغوش گرم  مادر  محروم  شده و آن  زن نا  پاک امروز نا  مادری  ویلیام  ولیعهد آینده انگلستان است
می توان گفت  ویلیام  تازه  داماد و برادر و مادرشان  دایانا قربانی دربار انگلستان هستند.   به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است.