۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

تقاضای دکتر سید حسین نصر از رهبر انقلاب
  به روایت آخوند  محسن الویری که عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق بود  و  برای شرکت در بحث های اسلامی به امریکا آمده بود چنین تعریف می کند.
دکتر سید حسین نصر در دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن حضور یافت، علاوه بر هیئت ایرانی دفتر تنی چند از استادان ایرانی وغیر ایرانی و آقای دکتر رحمانی رئیس دفتر حفاظت منافع و آقای بحرینی مسئول مرکز اسلامی واشنگتن هم در مهمانی شرکت داشتند. آقای دکتر سید حسین نصر گفت پیش از انقلاب تمام کرسی های اسلام شناسی در اختیار یهودیان بود و اکنون تمام کرسی های شیعه شناسی در اختیار بهائی ها می باشد. اما بعلت مقبولیتی که در نزد رئیس دانشگاه جورج واشنگتن دارم امکان راه اندازی یک کرسی شیعه شناسی را دارم و تنها نیازمند کمک مالی جمهوری اسلامی برای پشتیبانی این کرسی هستم.
آخوند محسن الویری از دکتر سید حسین نصر سوال می کند آیا درست است که شما آمدن به ایران را مشروط به دعوت رهبر معظم انقلاب کرده اید ؟
دکتر نصر پاسخ می دهد درست است ولی به این معنا نیست که ایشان مرا شخصاً دعوت کند بلکه به این معنا است که ایشان تضمین کند برای من مشکلی ایجاد نشود.
آنچه بیان شد روایت آخوند محسن الویری عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق بود. از آنجا که حرف حرف می آورد ، اینجانب رشته سخن را بدست می گیرم و علاقه دارم برای شناخت بیشتر دکتر سید حسین نصر از  زراد خانه اسناد مطالبی را در دو بخش خدمت شما پیشکش کنم.
بخش اول: دانشگاه  براندایز د ر ایالت  ماساچوست کنفرانسی   را    تشکیل می دهد و رئیس دانشگاه آقای یهودا  رینهارز ریاست کمیته انتخاب را بر عهده داشت. کمیته انتخاب آقای دکتر سید حسین نصر را برای دریافت جایزه جوزف . ب و تابی چیتلر که 25 هزار دلار پول نقد به همراه داشت را انتخاب می کند.
لازم به گفتن است از زمانی که یاسر عرفات رذل و پست و جاسوس سه جانبه همجنس باز و شیرین عبادی کارگزار سیاست های رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی و چند نفر دیگر جایزه نوبل گرفتند من به جایزه ها ئی مانند اسکار که برای هنرپیشگان سینما است و جایزه صلح نوبل و سایر جوایز مانند جایزه دانشگاه براندایز پشیزی ارزش قائل نیستم زیرا این قبیل جوایز جنبه سیاسی دارد نه جنبه های هنری- علمی - ملی و مردمی.
سوالی که به راستی برایم مطرح است ، اینستکه  وقتی  به  تاریخ   نگاه  کنیم می بینیم چگونه است مهدی بازرگان کلیمی الاصل که در زمان رضا شاه برای تحصیل و فراگیری علوم به فرانسه فرستاده می شود و عنوان مهندسی را بدست می آورد آفتابه به دست به ایران  بر میگردد و  کتابهائی در مورد طهارت و اسلام و این قبیل مسا ئل را می  نویسد او که به مکه و حجازوحوزه مذهبی نجف برای تحقیقات اسلامی نرفته بود.
بررسی شود همین  آقای دکتر سید  حسین نصر فوق  لیسانس در رشته  زمین شناسی و ژئوفیزیک از دانشگاه  مشهور ام . ای .تی و دارای دکترا در تاریخ علوم از دانشگاه هاروارد   که یکی  از معروفترین  دانشگاه های دنیا  میباشد.  پس  از فارغ  التحصیلی می بینیم  همه جا بیضه دار اسلام است و در تمام    کنفرانس ها که شرکت می کند طبق اعتراف خودش در مورد اسلام بوده است. آقای دکتر سید حسین نصر زبان عربی را زبان مقدس می داند- عمامه را بهترین کلاه معرفی می کند و قرآن را بهترین کتاب می داند ولی هیچ مطلبی در مورد   فیزیک- زمین شناسی و ژئو فیزیک و اتم   و اثرات مثبت و یا زیان های آن  برای جامعه بشری که جزو رشته های تحصیلی او بوده است سخن نگفته فقط درد و نگرانی آقای دکتر سید حسین نصر اسلام می باشد.
لازم است با دیدگاههای آقای دکتر سید حسین نصر فارغ التحصیل هاورد آشنا شویم.  از دکتر سید حسین نصر دو کتاب می دانم یکی بنام محمد مرد خدا و دیگری قلب اسلام ( The heart of Islam ) که بزبان انگلیسی می باشد. خلاصه آنها از نظر من بدین شرح است.
1.   دید گاه دکتر سید حسین نصر از اسلام را فقط در راستای معنوی باید جستجو کرد. لذا به نظر او اسلام دینی است سرشار از معنویت.؟؟؟
2.   دکتر سید حسین نصر دفاع از اسلام را مهمترین گام می داند حتی حرکت های انتحاری را که مسلمانان انجام می دهند دفاعی گریز ناپذیر می پندارد. درست باورهائی مانند القاعده- طالبان - اسامه بن لادن و مدرسه های پاکستان که کودکان را برای خود کشی های انتحاری پرورش می دهند.
3.   کتاب قلب اسلام دکتر سید حسین نصر را می توان کتا بی در  دفاع از اسلام دانست. همین جا لازم است بگویم آنچه زنده نام شجاع الدین شفا در کتاب تولدی دیگر و یا پس از هزار و چهار صد سال نوشته است و یا پرفسور مسعود انصاری در حدود 18 جلد کتاب در انتقاد از اسلام نوشته اند. و قدری دور تر زنده یاد احمد کسروی حتی صادق هدایت نوشته و تعداد بیشماری مقاله در مورد محمد و  معرفی اسلام نوشته شده است را آقای دکتر سید حسین نصر باید مطالعه کنند.
4.   دکتر سید حسین نصر بر این باور است جهان پهناور اسلام براستی دارای وحدتی است که بر آن حکم فرما است : توضیح  این جنگهای بین شیعه و سنی پس چیست.
5.   دکتر نصر معتقد است امروز امت اسلامی تحت تجدد گرائی متفرق تر حتی بسیار پاره پاره تر از هر زمان دیگر از تاریخ اسلام است. جواب ایشان چنین است آگاهی مردم
6.   آقای دکترسید حسین نصر برای جلوگیری از پاره پاره شدن امت اسلامی و تداوم حیات امت و امپراتوری معنوی اسلام باید به پیروی از رسالت پیامبر کوشید.
7.   دکتر سید حسین نصر از دموکراسی و حقوق بشر در دو کتابش  سخنی نگفته است.  اما معتقد است( کتاب قلب اسلام ) بهترین دفاع از اسلام است و آنها که معتقدند اسلام دین خشونت و جهاد است  باید  این باور را از ذهن خود پاک کنند و سیمای جذاب و مهربانی از اسلام در ذهن خود نشان دهند.
8.   دکتر سید حسین نصر در کتابش محمد  را یک سیاستمدار و فرمانده نظامی و رهبر سیاسی معرفی کرده است.
9.   تلاش آقای دکتر سید حسین نصر در کتابش بنام محمد مرد خدا اینستکه محمد را پیام آور صلح و دوستی معرفی کند و معتقد است محمد کامل ترین انسان یعنی اشرف مخلوقات است و می نویسد خداوند همه فضائل و کمالاتی را که مقام بشری قابلیت وصول بدان ها را دارد  یک  جا   به   محمد   پیامبر   اسلام  ارزانی   داشته  است. بقول معروف عاقلان دانند!!!!
قابل توجه است: آقای دکتر سید حسین نصر در کتاب محمدش بنا به تعبیر  قرآن می گوید محمد مقام پیامبری را خود ،کسب نکرده است بلکه خداوند او را به این مقام برگزیده است و همه فضائل در وجود محمد فعلیت یافته است ، محمد انسانی کامل است و بشر باید از او تقلید کند. واقعاً باعث تأسف است فردی مانند آقای دکتر سید حسین نصر با آن درجه  تحصیلات چنین  واپسگرا باشد. از راه خیر خواهی  به ایشان     توصیه می کنم کتابهای زنده نام شجاع الدین شفا و پرفسور مسعود انصاری و  بخصوص کتاب ( و انسان خدا را آفرید) ویا کتاب ( خدا بزرگ نیست ) کریستوفر را مطالعه کند.
 با اندیشه های اسلامی آقای دکتر سید حسین نصرآشنا شدید. لذا با سابقه مخدوشی که از دکتر سید حسین نصر در دست است نسبت به اقدامات او مشکوکم. ازآنجا که وقتی آدمی نسبت به موضوعی شک کرد پای خرد بمیان می آید و خرد در تحقیق را بروی آدمی می گشاید. لذا ادامه مطلب در مقاله در دادگاه تاریخ  ادامه دارد.